کد مطلب:321362 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:119

استدلال به اینکه قدرت و اقتدار باب در قیامت مشخص می شود
بعد از ذكر این آیات گفته است شاید بعضی كه لفظ موضوع را شنیده و از ما وضع له غافلند بگویند جمیع آیات صحیح است و بیانات صریح كه كل امور و اختلافات راجع بیوم الله و الی الله است و او است رافع اختلافات و جامع احزاب متفرقه و حاكم بینهم اختلاف در موضوع است كه این مراتب و مقامات در این عالم كه عالم اجسام و مركبات است ظاهر خواهد شد یا در عوالم مجردات بعد از خلع تعینات جسمانیات و بر فرض وقوعش در این عالم از كجا مقصود این ظهور است با این مظلومیت و مقهوریت و شدت ابتلا و محن و رزایا و مصائب سر و علن كه هر یك از مؤمنین و صاحب امر وارد شده و حال آن كه به حكم آیات یوم غلبه و اقتدار و یوم هیمنه و احاطه و اجتبار است اولا ظهور و وقوعش در این عالم از قبل به آیات و بینات ثابت و واضح شد صورتی در زیر دارد و آن چه در بالاستی قد علم اولو الألباب ان الاستدلال علی ما هنالك لا یعلم الا بما ها هنا الدنیا مزرعة الاخرة هر غیبی را البته شهاده ای است چنان چه ذات مقدس باری تعالی كه مقدس است از غیبت و شهادة و ظهور و بطون و اولیت و آخریت مطالع قدسیه او تغالی شأنه مطالع غیب و
و شهاده او و مواقع ظهور و بطون او و مظاهر اولیت و آخریت و محال اسماء و صفات او تبارك و تقدس بوده و هستند و هر چه را در عالم شهاده دارا شدیم و عمل كردیم و سزاوار گشتیم در عوالم اخری داریم و مشاهده می نمائیم و اجر خود را به فضل الله اخذ می نمائیم اگر در این عالم از صراط اذق از شعر و اخذ از سیف و احراز نار گذشتیم در عوالم اخری می گذریم و اگر بمی ریم به موت اختیاری موتوا قبل ان تموتوا نزد ظهور و سلطان ظهور در عوالم اخری نخواهیم برد لا یذوقون فیها الموت الا الموتة الأولی و وقاهم ربهم عذاب الجحیم فضلا من ربك ذلك الفوز العظیم و اگر در این عالم در قبر سؤال نشویم و به تكذیب و تصدیق آیات قیام ننمائیم در عوالم اخری جزای مصدق یا مكذب چگونه صحیح است و اگر در این عالم به رتبه ی اقراء كتابك كفی بنفسك الیوم علیك حسیبا نرسیم در عوالم اخری چگونه خواهد شد اگر در این عالم مؤمن بظهور الله و لقاء الله و آیات الله نشویم در عوالم اخری چگونه مرزوق می شویم اگر در این عالم حق سبحانه و تعالی بظهور و مظاهر خود ظاهر نشود ظهورش یعنی چه اگر در این عالم به جنت رضا و عرفان و ایقان داخل نشویم بعد خلود یعنی چه اگر در این عالم به مقام بلند یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربك راضیه مرضیة مبعوث نكردیم در عوالم اخری چگونه متوقعیم اگر در این عالم به رتبه ارجمند انا عرضنا الامانة علی السموات والارض و الجبال فابین ان یحملنها و اشفقن منها و حملها الأنسان انه كان ظلوما جهولا به قوت انسان كامل كه مظهر جامع است متقاعد نشویم نخواهیم بود و موعود نعیم و رضوان انسان است نه حیوان معترض لا زال بوده و هست و لسان معترض بسته نخواهد شد.